Dag 2, vrijdag

7 januari 2013

Vandaag hebben we allerlei zaken geregeld. Vergeten dingen gekocht, zoals een klein zaklampje, telefoontegoed e.d.. We hebben ons eerste Ghanese ontbijtje op met een lekker gekruid gebakken eitje en ik heb uitgevonden wat er in porridge zit. Dus geen havermout, maar gierst, gekruid met gember, peper en een lokaal kruid. Wel gezoet met suiker. Als jullie me zouden zien eten: pap in een zakje, bijt het puntje open en eten maar. Zelf hebben we een waterkokertje mee en oploskoffie. Als je op het hotel moet wachten, krijg je 's mddags je ontbijt, dus dat regelen we zelf.

Nadat we een en ander hadden geregeld, hebben we onze eerste echte Ghanese maaltijd gegeten bij Aunti Grace: fufu met light soup en goat. Het was erg lekker.

Inmiddels ben ik bekaf, want alhoewel we niet ver moeten lopen, is lopen in de hitte, zo'n 30 gr.,  wel erg vermoeiend.

Terug in het hotel lekker een uurtje of wat geslapen en toen een ouwelullenkroegje opgezocht om de dag te eindigen.

Moe maar voldaan zitten we daar en ik kom erachter dat mijn Ghanese nr niet wil werken en mijn prepaid tegoed uit Nederland is al op. Dus weten we al wat we morgen moeten doen.