We blijven dingen regelen

7 januari 2013 - Accra, Ghana

Inmiddels is het zaterdag. We moeten naar het hoofdkantoor om mijn Ghanese nummer weer aan de praat te krijgen. Michael, een vriend gaat met me mee, terwijl Len naar de kapper gaat. Bij het kantoor aangekomen, moeten we lang wachten om vervolgens te horen dat een nummer na 6 maanden vervalt. Dus wij naar een verkooppunt om een nieuwe simkaart te kopen ( kosten, 50 cent) en ik kies een makkelijk nr. terug naar het kantoor. Weer wachten en even later kan ik bellen.

We gaan op ontdekkingstocht in Accra naar een nieuw goedkoop restaurant waar het eten goed is en de prijzen laag, omdat de lokale mensen hier eten. Dat wil zeggen: de mensen die daar geld voor hebben, want omgerekend 1 1/2 tot 4 euro voor een hoofdmaaltijd kunnen velen zich niet verooorloven.

Onderweg komen we langs kerken waar begrafenissen worden ngehouden. Enorme bijeenkomsten met enorme aantallen mensen, dat kunnen wij ons niet voorstellen. het duurt dagen en wordt afgesloten met een feest.

In het hotel komen we erachter dat internet niet is geactiveerd, dus moet ik tot maandag wachten tot ik deze berichten kan schrijven. Koop ik expres een smartfoon om te kunnen internetten. Jaja.....

De dag eindigt zoals gewoonlijk: op een terrasje met een biertje of sapje. We besluiten om morgen, zondag naar Kokrobite te gaan, naar het strand.

daarover later meer.

1. Marijke v Sluijs:
    Hallo Cathalina,
    Leuk om te lezen dat de reis goed verlopen is en dat jullie je prima vermaken. Alles op het gemak niet verkeerd in een vakantie.
    Ja het gemak dat je hier hebt van internet,telefoons ed is daar iets anders geregeld.
    Maar deze berichten kwamen iid goed door.
    Geniet van het strand.
    Ik kijk uit naar de volgende berichten.
    Hart. gr Marijke
  2. Thijs:
    7 januari 2013
    Ha Catalina, uit eten voor 4 euro biedt perspectief! Lekker weer, lekker eten, relaxed tempo... lijkt wel vakantie!
    Groet Thijs
  3. Wilma:
    Hoi Catalina,

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Het is wel een hele overgang naar de hitte daar, begrijp ik. Maar hopelijk ben je daar in een paar dagen aan gewend. Het regelen van allerlei zaken neemt veel tijd in beslag. Ook hier in Itali"e is dat zo, wat dat betreft zijn we in NL erg verwend. Ik lees je verslag met veel plezier en wens je een fijne tijd toe.

Dikke kus,

Wilma
  4. Marian:
    Hoi Catalina,

Goed te lezen dat je een goede reis gehad heb. Nu is het aanpassen aan de temperatuur en nog een lange bus reis voor de boeg. Wij wensen jullie een plezierig verblijf denk en beetje aan jezelf, en geniet van de omgeving en het niet moeten koken e.d Hier alles okee heerlijk somber weer het wordt niet licht de laatste dagen behalve gisteren het leek wel voorjaar dan hebben heerlijk aan het strand gelopen en de heren in het water achter de gornaet.We hadden na twee uur een vergiet vol , niet veel maar voor ieder een paar toastjes. Tot later en geniet er van. Volgen er ook nog foto's

Groetjes Marjannis
  5. Ine:
    7 januari 2013
    Wat hoop ik voor je dat het warme weer goed voor je is! Fijn dat je een goeie reis gehad hebt. Hier is het al dagen somber weer dus denk ik dat jij het beter hebt. Geniet ervan.
    Groetjes
    Ine
  6. Marion:
    8 januari 2013
    Hoi Catalina,

Lekkere temperatuur daar! Leuk om een beetje op de hoogte te worden gehouden van de gang van zaken. Veel plezier daar, ik ben benieuwd naar de vervolgverhalen. Marion