Teveel verhalen te vertellen

9 december 2014 - Accra, Ghana

Zaterdag vertrokken we 2 uur later dan gepland vanaf Heathrow. Iedereen die wel eens in een vliegtuig vol Ghanezen heeft gezeten die voor de Kerst naar huis reizen, snapt het probleem. Bagage. Erg Veel. Met een hoofdletter en drie uitroeptekens!!! Een half uur na de vertrektijd was dat geregeld en zat alles ergens.... Behalve die ene familie van 5, die wel hun 14 koffers en 4 fietsen had afgegeven, maar niet was komen opdagen. Na nog een tijd wachten werd er omgeroepen dat hun bagage om veiligheidsredenen uit het vliegtuig moest. Na een half uur bleek een van de fietsen als eerste geladen te zijn, dus moest alle bagage er weer uit... En weer erin....

Dankzij een wat onfortuinlijke poging om een goeie zitplaats te hebben, zat ik weliswaar met heerlijk veel zitruimte aan het gangpad, maar van slapen kwam niks. Ik zat midden tussen de mamma's met baby's aan de borst en minstens 1 kleintje er naast. Het was erg gezellig, ik heb baby's gesust, kleintjes drinken gegeven op huilers gepast als moeders even iets anders moesten. Ach ja, go with the flow, na alle verbaasde reacties van de andere passagiers, leverde het leuke gesprekken op.

Bedankt iedereen voor jullie reacties! Zo lang ik niet makkelijk op internet kan, lees ik ze wel, maar reageer ik er niet op!

Tot het volgende verhaal.

1. Lies:
    9 december 2014
    Wat een bewogen reis zeg. Ben je nu op de plaats van bestemming?
  2. Dinie:
    fijne tijd daar!
  3. Marijke v Sluijs:
    9 december 2014
    Geweldig Je reis begon gelijk met een andere cultuur.
    Geen gewenning meer nodig.
    Wat goed dat je dan gesprekken hebt met die mensen,lijkt me erg interessant.
  4. Peter:
    Hoi Catalina,

Knap, dat je van een rottige reis een memorabele ervaring en een leuk verslag weet te maken. Van mijn 80 collega's bleek het gros het probleem te snappen...

Groet, geniet, laaf je aan de warmte en schrijf vooral - als het leven daar het toelaat - verhalen die ons de illusie geven dat we ook een beetje onder de Ghanezen zijn.

(Wij ploeteren ons dan wel weer door kerstredes, - diners, -recessen, -vakanties; gladheid, sneeuw en oostenwind)
  5. Catalina:
    12 december 2014
    Hoi Peter,
    Dank je voor je reactie. Ik heb eindelijk min of meer toegang tot internet, dus ga ik, als dat lukt, mijn belevenissen opschrijven.
    Groetjes aan Nederland en suces met ploeteren :-)
  6. Anne-May Lijser:
    12 december 2014
    Lieve Mam!
    Ik zie het al helemaal voor me: jou in dat vliegtuig met allemaal baby's op schoot en kindjes om je heen!
    Nou, heerlijk toch, al die baby's en kleine kindjes! Aangezien je eigen kinderen je niet het genot kunnen verschaffen van de gezelligheid van baby's, kun je maar beter oma (of tante;) Catalina spelen waar je kunt! Want je bent namelijk zo leuk en goed met kinderen... :)